Tidig adventsmorgon

Jag brukar som regel bara arbeta morgon en dag om året, julaftonsmorgonen, då jag både öppnar stänger butiken eftersom det är enda dagen på året som vi stänger tidigare. Men idag, den första advent, öppnade jag butiken för ovanlighetens skull. Även om jag inte är någon morgonmänniska så var det riktigt trevligt. När jag låste upp dörrarna till butiken var det fortfarande mörkt ute och i julgranen, som står på Hötorget mittemot butiken, var belysningen tänd. Även julbelysningen i träden längs gatan var tända. Jag tände ett par marschaller och satte utanför butiken för att ge lite mer stämning och göra butiken mer inbjudande. I skolan var det alltid lite magiskt till advent när man fick ta med sig ett ljus till skolan för att tända varje fredag veckorna innan jul. Som vuxen och singel blir julen inte samma sak även om jag har någon slags hatkärlek till julen. Jag älskar stämningen omkring det hela samtidigt som man påminns om de mer jobbiga bitarna av ens uppväxt och jag påminns i synnerhet om mina funktionsnedsatta familjeförhållanden...

Marschallerna utanför butiken gjorde dock sitt till för att göra första advent lite mer magiskt och flera kunder påtalade hur mysigt det var med marschallerna så överlag var det trevligt att arbeta morgon mer än en gång om året.


Kommentarer
Postat av: Benny

Hej! Kul att du hittade lite julstämning. Vet inte vad du gått igenom i din barndom men det måste vara hemskt eftersom det som jag ser det är barnens höjdpunkt på året. Lovar att komma och önska dig en trevlig jul på julafton. Ha de!

2007-12-02 @ 23:46:35
Postat av: Tobias

Dåligt med uppdateringar nu tycker jag! fast det finns ju en anledning :)

2007-12-04 @ 16:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback