Tankar från ett år

Årets sista dagar är här och jag har funderat en del på året som gått. Det har varit ett händelserikt år och det känns som att jag vuxit en hel del som människa under det gångna året. Under året som gått har jag varit en månad i Thailand, tre veckor i New York och varit sjukskriven fyra veckor på grund av att jag bröt handleden. Tiden när jag var sjukskriven för handleden tvingade mig att ta en paus från arbetet vilket i sin tur fick mig att förvalta gamla relationer. Jag har åkt ambulans och varit på akuten på grund av mina bröstsmärtor vilket i sin tur fått mig att fundera en hel del över hur jag lever mitt liv. Jag har gått kursen Självkänsla Nu som fått mig att förändra min relation till mig själv men även min relation till människor i min omgivning, jag har slutat umgås med en del och återupptagit kontakten med andra. Jag har satt ord på, insett och erkänt negativa upplevelser för mig själv om min barndom, samtidigt som jag börjat se min uppväxt i ett annat ljus och mer valt att se hur jag kan dra nytta av det som varit jobbigt för mig under min uppväxt. På det hela taget känns det som att jag levt ett mer positivt och spännande liv under det gångna året, om nästa år fortsätter i samma spår så ser jag med spänning fram mot det. Och framtiden ligger i mina egna händer så jag ska göra mitt bästa för att fortsätta att utvecklas, har redan nu börjat fundera och planera resor och kurser som ska hjälpa mig att nå uppsatta mål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback