Den heliga nattens blomma

Jag fick en julstjärna i julklapp av en kund idag. Jag läste för ett tag sedan att i julstjärnans hemland Mexico kallas den för "Flores de Noche Buena" - den heliga nattens blomma. Ett passande namn då julstjärnans högblad vid tiden för jul ändrar färg och då den står i full blom. Och nu står alltså denna present på mitt matsalsbord denna natt före julafton. Lyssnar på julmusik och dricker glögg, äter lite pepparkakor och clementiner. Har inte haft så mycket julstämning än så länge i år och om sex timmar ska jag öppna dörrarna till butiken för sjunde julen i rad. Tiden går snabbt och jag måste gå till sängs så att jag får sova några timmar innan julaftons morgon är här.


Kommentarer
Postat av: Tobias

Good jul Åke =) Hoppas du får en kanon dag på jobbet och en trevlig kväll. Kommer in imorgon och säger god jul=)

2007-12-24 @ 01:09:14
Postat av: Helen

God Jul Åke =)

2007-12-24 @ 04:00:16
Postat av: Benny

Får önska dig en god jul här för jag tror du var på rast när jag var på ica. Hade tänkt presentera mig men vi får ta det en annan dag. Ha de gott!

2007-12-24 @ 19:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback