Att aktivt välja sitt umgänge

Det som påverkat mig mest under året är att jag bröt handleden och kursen Självkänsla Nu. Något som kursen och min brutna handled har gemensamt är att det fått mig att aktivt umgås med människor som jag vill umgås med och verkligen välja att umgås med de som berikar mitt liv. Jag har tidigare umgåtts lite med många och umgåtts med människor som snarare tär på mig än berikar mig. När jag bröt handleden och fick tid över på ett sätt jag inte har i vanliga fall började jag att aktivt söka upp personer jag känt att jag försakat. Jag upplevde då att detta umgänge gav mig så mycket att jag tog mig tid att umgås med dessa människor även när jag återvände till jobbet när min handled läkt. När jag gick kursen Självkänsla Nu tog jag ytterligare ett steg och bestämde mig för att aktivt fokusera på det positiva och följaktligen fokusera mitt umgänge på de vänner som berikade mitt liv. Jag gjorde inget aktivt val att välja bort de människor som tärde på mig utan valde att fokusera på det positiva och då föll de i mitt umgänge som påverkar mig negativt helt enkelt bort. Ikväll, denna söndagen den tredje advent, har jag umgåtts med en av de vänner som jag aktivt valt att umgås med för att han berikar mitt liv och när vi skildes åt var jag fylld av en känsla av att livet är ganska gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback