Utan gips och med taklampa i köket finns det ingen ursäkt längre

Sov inte så bra inatt, var orolig för att jag inte skulle vakna så att jag skulle missa mitt läkarbesök, låg och tänkte på formuleringar till en insändare/debattartikel om Pride. Men jag vaknade, hade ju ställt 2 klockor och gick upp direkt. Väl på sjukhuset fick jag ta bort gipset och allt såg bra ut så jag kan börja arbeta igen, kommer att gå i arbetsterapi för att träna upp handleden. Jag tycker inte att armen jag haft i gips blivit så väldigt mycket smalare men den har redan benämnts som biaffraarm och kolibriarm...
Höll på att tuppa av vid tre tillfällen efter att de tagit av gipset, ingen höjdare för manligheten, att sjuksköterskan skrattar och säger att det mest är killar som svimmar hjälper inte direkt... Tar inte det så allvarligt dock, mest förvånad för det var inte den bilden jag hade av mig själv, man lär sig något om sig själv varje dag.
Efter mitt sjukhusbesök gick jag en lång promenad med hundarna och åkte sedan med en kompis till IKEA och handlade lite. Det blev en taklampa till köket, nytt duschdrapperi, lite krukväxter och några tavelramar samt lite småsaker till köket. Väl hemma hängde jag upp lampan i köket, om jag får säga det själv så blev det skitsnyggt. Och nu utan gips och med taklampa i köket så finns det inga ursäkter för att inte diska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback