Slutet närmar sig

Jag började se säsong 3 av Queer as folk USA för ett tag sedan och trodde häromdagen att jag hade 4 avsnitt kvar då det var en disc kvar i förpackningen. Det senaste avsnittet jag jag såg var helt fantastiskt, jag grät floder och såg om slutet gång på gång. Serien är så bra och den har verkligen förändrat mitt liv. Att jag säger det om en tv-serie är lite knäppt, jag vet, men den är verkligen fantastisk. Så när jag skulle ta fram den sista disken från förpackningen var jag bara så taggad då det senaste avsnittet hade slutat så spännande och jag räknade med att ha 4 avsnitt kvar. Men, det var bara extramaterial. Det avsnitt som slutat så spännande och bra hade varit säsongsavslutningen... Inget fel på extramaterial men jag ville ju ha the real thing. Jag ville heller inte börja med säsong 4, jag har bara säsong 4 och 5 kvar. Efter det har det inte gjorts några fler avsnitt. Jag har visserligen hittat böcker som är prequels till tv-serien, men det är ju tv-serien som är det viktiga. Jag känner mig så kluven, vill se fortsättningen men jag har ju bara 2 säsonger kvar och jag vill spara de så länge jag kan. I-landsproblem, jag vet , men...

Idag är jag tacksam för:

1. Jag är tacksam för den kvinnliga gäst på arbetet som berömde mig idag och sa att när hon än handlar, dag som kväll, vardag som helg, så står jag i kassan och är alltid lika glad och trevlig.

2. Jag är tacksam för att jag är ledig måndag och tisdag.

3. Jag är tacksam för att jag ska på massage på tisdag.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Jag har just sett sista avsnittet på säsong 2. Har resten oxå som bara väntar. Men jag är oxå kluven, både inför hur snabbt man ska se avsnitten o vad man vill ska hända. Det är en bra serie!

Postat av: Åke Englund

Va kul!
Jag umgås inte med någon som sett eller ser serien så jag har liksom ingen som förstår eller är i närheten av att förstå. Jag tyckte serien var dålig i jämförelse med originalet men sedan fick den ett eget liv och nu...

2007-08-20 @ 20:59:28
URL: http://akeenglund.blogg.se
Postat av: Oscar

Jag vet inte heller nån som ser den. Jag har redan sett 4 avsnitt på säsong 3 sen i söndags. Kunde inte låta bli. Du har ju kommit lite längre än mig o jag sitter bara o hoppas att det ska bli Bryan och Justin igen. Fast ändå inte. Haha, vi får väl skapa ett forum eller nåt :)

2007-08-21 @ 19:02:56
URL: http://jimstark.wordpress.com
Postat av: Åke Englund

Då ska jag inte avslöja något. Vet hur du menar med att både vill och inte vill att det ska bli Brian och Justin.
Själv väntar jag lite med att börja med säsong 4, kan se slutscenerna framför mig från säsong 3 i fantasin, och nynnar på slutlåten när jag jobbar...

2007-08-21 @ 21:37:32
URL: http://akeenglund.blogg.se
Postat av: Oscar

Gud vad nyfiken jag blir. Tror att jag måste sätta på ett avsnitt med en gång. Är hemma sjuk idag så jag kommer kanske ifatt dig :)

2007-08-22 @ 08:38:28
URL: http://jimstark.wordpress.com
Postat av: Åke Englund

Är nästan avundsjuk på dig som har så mycket bra framför dig :)
Jag funderar på att börja med säsong 4 under helgen då jag är ledig.
Hoppas att du mår bättre!
/Åke

2007-08-23 @ 23:37:38
URL: http://akeenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback