J. Åke Englund, propagandaminister

Idag startade jag dagen med att bli jämförd med Joseph Goebbels, Hitlers propagandaminister. Inte varje dag man får vara med om den jämförelsen. Naturligtvis var det Simon Ask som hade en text med i Borås tidning, hela texten är fylld av absurditeter och jag fick läsa den flera gånger då han inte skriver särskilt bra. Dessutom satte Borås Tidning punkt i debatten så jag kan inte reagera på texten. Först kändes det lika bra för att bemöta texten skulle vara svårt, men inte för att mina argument inte håller, utan för att han skriver så absurt. Efter tag kände jag dock mer irritation över att Borås Tidning tar vad skit som helst och att jag dessutom inte dessutom får bemöta det. Träffade en lärare när jag arbetade och vi pratade om vem Simon Ask är och hur Borås Tidning kan ta in det. Funderar på om jag ska maila Borås Tidning och höra efter varför de satte streck i debatten och om inte jag kan få bemöta det i alla fall.

På den positiva sidan har jag i alla fall lärt mig något av det hela. Joseph Goebbels var förutom propagandaminister även klumpfot och Tysklands Rikskansler i ett dygn. Man kan alltid lära sig något.

Idag är jag tacksam för:

1. Flaskan med hemmagjord citronsaft jag fick av en gäst på arbetet.

2. Killen och tjejen som valde min kassa med orden: Vi tar han med de blåa ögonen, han är jämt så trevlig! Lite genant men smickrande.

3. Simon Asks insändare som lärt mig att jag är betydligt mycket bättre på att uttrycka mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback