Insikter

När jag småtjasfsade med en person idag så gick jag för långt och fick rejält tillbaka, lite för mycket men samtidigt förtjänade jag det. Men, jag tyckte så synd om mig själv, och jag är så bra på att tycka synd om mig själv. När jag tycker synd om mig själv så finns det ingen som har det värre i hela världen. Jag har liksom inte förstått hur bra jag är på att tycka synd om mig själv. Det gick upp för mig själv först för några dagar sedan. När jag insåg det insåg jag också hur patetiskt det kan vara. Så idag när jag gick omkring och tyckte så där otroligt synd om mig själv så sa jag åt mig själv att bara släppa det, att lägga av, det får vara nog nu. Och det fungerade, jag kunde till och med skratta åt mig själv när jag insåg hur löjlig jag kan vara och hur mycket tid och energi jag lagt på att tycka synd om mig själv.

Idag är jag tacksam för:

1. Jag är tacksam för att Erik fick mig att inse hur jag är när jag tycker synd om mig, vet inte om du vet det Erik, men tack.

2. Jag är tacksam för att jag har förmågan att skratta åt allt jobbigt.

3. Jag är tacksam kökslampan jag köpte på IKEA för några veckor sedan, den passar så bra i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback