Avvikande och abnorm

I dagens Borås Tidning var det en replik på min debattartikel som var inne den 13:e augusti. Jag hade ju känt mig lite mild när jag skrev den debattartikeln, nästan så att jag tvivlade på mig själv lite. Men, i dagens replik från Simon Ask var det formuleringar och kommentarer som ledde in mig på mitt vanliga debatthumör igen. Om jag var mild mot Teglund så känner jag mig definitivt inte mild mot Ask. Att kalla homosexuella för avvikande och abnorma får mig att tappa mildheten... Så jag sitter nu och filar på ett svar, skapandeprocessen är i full gång. Älskar en utmaning.

Idag är jag tacksam för:

1. Jag är tacksam för att min brutna handled läker bra, till och med över förväntan enligt läkarna.

2. Jag är tacksam för mina fikastunder med Erik, våra samtal inspirerar, motiverar och engagerar mig.

3. Jag är tacksam för debatten i Borås Tidning, den ger mig möjlighet att fundera på, och slipa mina argument. Debatternas publicering ger mig möjlighet att ge andra argument att arbeta för homosexuella rättigheter.


Kommentarer
Postat av: Tobias Petrelius

Bra skrivet Åke.
När kommer jag upp på din nummer 3 lista? att du är tacksam över att jobba med mig :D

2007-08-17 @ 18:45:48
Postat av: Åke Englund

Tack Tobbe :)
Lovar att du kommer upp på min lista snart :))
/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback