Kassan är min scen

Jag brukar se ICA-jobbet som en teater och kassan är min scen, jag älskar att underhålla och när jag får kontakt med kunderna, eller gästerna som jag ser dem, som så kan det uppstå magi. Ibland kan det vara en flört, ibland ett skratt, ibland kan det handla om ett förtroende, ibland kan jag skrapa en trisslott med en pensionär och ibland handlar det om omvälvande livssituationer. Det finns en kille som jag tycker är jättesöt och det pirrar lite extra i magen när jag ser honom. Jag har märkt att han inte pratar svenska så jag pratar alltid engelska med honom och tar aktivt ögonkontakt med honom, säger alltid hej även om han inte står i min kassa, vilket han oftast väljer att göra? Jag började med att säga hej då på engelska när han lämnade butiken och hjälpte honom med att ta en påse när han inte förstod att de var i början av kassadisken. Brukar försöka småprata lite med honom vilket han verkar uppskatta och jag har funderat ett tag på om han kan tänkas vara intresserad av mig eller om han bara tycker att jag är trevlig och uppskattar att någon i ett främmande land ser honom och engagerar sig lite, detta är i och för sig inte så lite men jag undrar om han är intresserad på ett annat plan. Och hur kan man veta det? Jag har verkligen noll förmåga att fatta om någon är homosexuell om de inte är övertydliga? Jag diskuterade detta med en arbetskompis när en kund fick höra vår diskussion och blev nyfiken så hon frågade vad vi pratade om. Jag förklarade situationen och hon tyckte att jag skulle erbjuda mig att visa killen runt i Borås eftersom jag bor här och han är ny i stan, vad är det värsta som kan hända undrade hon. Och hon har ju rätt, vad vore det värsta som kan hända, förutom att jag fegar ur och inte törs fråga honom eller om jag frågar honom och han inte är intresserad. Jag har varit med om att killar, och tjejer, stött på mig i kassan på ICA men att butiksbiträdet stöter på kunder, den måste vara ganska ny, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback