I wish I knew how to quit you!

Jag har en Brokeback Mountain-fas just nu, har sett filmen hur många gånger som helst, den är verkligen helt fantastisk. Bra skådespelare, bra manus, fantastisk regi, underbar instrumental musik och vackert foto. Bästa scenen med filmhistorien vackraste filmreplik är scenen när de träffas på Brokeback Mountain och Jake Gyllenhaals rollfigur Jack inte orkar ha en relation under de villkor som de lever under samtidigt som kärleken mellan dem är för stark för att ge upp och Jack säger då: I wish I knew how to quit you! Varje gång jag ser den scenen gråter jag som ett barn. Finns det något vackrare och starkare på film än olycklig kärlek? Att tvingas vara ifrån den som hjärtat bankar för. Det är starkt gripande att beskåda hur Jack och Ennis längtan växer sig starkare. Snyft!


Kommentarer
Postat av: Benny

Hej! Skönt att se att du är tillbaka! Vill börja med att be 1000 ggr om ursäkt för brevet. Hjärnsläpp eller idioti är nog dom enda orden som kan förklara varför jag skickade det. Hoppas du ej farit allt för illa av det. Mvh puckot. Jag menar benny

2007-04-21 @ 22:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback