Absurda debatter

Sedan ett tag tillbaka pågår en debatt i Borås Tidning om könsneutrala äktenskap, en motståndare till könsneutrala äktenskap, Christian Kastö, har fört debatten med, enligt mig, helt absurda argument och diskussioner om huruvida analsex är skadligt eller inte. Tidigt denna debatt skrev jag ett inlägg som jag skickade in till Borås Tidning men detta  har inte tagits in och nu antar jag att det inte kommer in för det har gått så lång tid och debattinlägg som jag vet skrivits och skickats in efter mitt inlägg har publicerats så jag är relativt säker på att mitt inlägg inte togs med. Detta gör inte så mycket nuförtiden, tidigare tyckte jag att det var jobbigt och samtidigt blev jag lite arg för jag ville så gärna få fram mina tankar och argument. Dessutom känner jag att Kastö med dagens inlägg gått totalt vilse med sina argument och det går inte på ett kortfattat sätt bemöta hans åsikter. Det tråkiga är däremot att jag gärna hade sett en seriös diskussion med respekt för hans åsikter och tro. Jag har allteftersom kommit fram till en egen åsikt i denna fråga samtidigt som mitt eget intresse för religion har blivit allt starkare, inte på så sätt att jag blivit religiös men jag tycker att det är otroligt intressant och jag kan känna att jag som homosexuell måste hitta sätt att förhålla mig till religion och religiösa då jag påverkas av detta som homosexuell. Men det verkar som att jag inte är med i denna debatt och det kanske är lika bra, en del får man överlåta till andra, har ingen lust att diskutera analsex i relation till om homosexuella ska vara lika inför lagen, det verkar som att Kastö lägger större vikt och intresse vid homosexuellas sexliv än vad jag själv gör.


Kommentarer
Postat av: Christian Kastö

Hej Åke!

...googlade mitt namn idag, på kul, och en av träffarna var din blogg...

läste att du tycker mina argument är absurda, men också att du gärna skulle föra en seriös och respektfull debatt...

Den då aktuella diskussionen på insändarsidan är ju sen länge över - men redan före idag har jag ett par gånger tänkt tanken att be att få träffa dig nån gång och prata lite, människa till människa.

Jag känner alldeles för få homosexuella, nämligen. Egentligen inga - visst har det funnits nån på skolan nån gång och så, men ingen jag känt eller umgåtts med. Och jag har fått intryck att du är en vettig människa som man kanske skulle kunna trivas med, som man skulle kunna prata med, respektera och bli respekterad av - oavsett man kunde nå nån större samsyn i sakfrågorna eller inte...

Så, vad sägs om en fika eller så nån gång?

Maila mej, vettja!

[email protected] funkar bra.



...om du nu läser kommentarer på så här gamla inlägg - men, men, värt ett försök, när jag nu fick ändan ur...

2008-10-25 @ 14:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback