Fokus på Åke

102523-21

Borås Tidning har en intervjuserie med engagerade människor i Borås med omnejd, kallad ”I fokus” och idag intervjuades jag med anledning av mitt engagemang i homofrågor. Intervjun tog nästan 2 timmar och hade formen av ett samtal om mitt liv, min komma ut-historia och om att vara öppen om sin homosexualitet i vardagen. Vi berörde såväl privata delar av mitt liv som min roll som föreläsare och mitt ordinarie arbete på ICA. Det var väldigt skönt att göra en intervju utan att behöva tänka på att få fram ett budskap eller styra samtalet i en viss riktning för att uppnå en uppdragsgivares syfte. Samtidigt kunde jag vara kritisk mot delar homorörelsen och samtidigt föra fram min syn på hur man kan arbeta med homofrågor på ett positivt sätt. Ser fram mot intervjun som ska publiceras på söndag. Hoppas på ett bra resultat och har en bra känsla iför denna intervju.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback