Möten i vardagen

Igår när jag jobbade kväll, som alltid, kom det fram en tjej någonstans i tonåren och hade en fråga som hon tyckte var lite pinsam. Jag får frågor hela dagarna på jobbet men de är som regel inte så pinsamma, det är oftast frågor om var ströbrödet finns nånstans, typ… det mest pinsamma är när folk vill köpa kondomer. Vilket i sin tur jag inte tycker är speciellt pinsamt, tvärtom, det visar mest på att man är ansvarsfull. Och att man har ett sexliv vilket jag mest ser som något naturligt och för de flesta något önskvärt. Nåja, tillbaka till tjejen. Hon ville fråga mig något och hon sa att det kanske var pinsamt men jag förstod att det handlade om homosexualitet så jag skrattade lite lätt och sa att det inte var någon fara. Det visade sig att hon gick på Viskastrandsgymnasiet och undrade om jag ville komma och prata på hennes skola någon gång i vår. Självklart sa jag ja och vi kom överens om att höras senare om tid och plats. Känns riktigt bra att få några bokningar utöver Tullengymnasiet, har inte någon bra struktur på hur jag jobbar med att marknadsföra mina informationer.

 

Idag när jag var och åt lunch på Thai Silk kom det fram en kille som undrade om det var jag som brukade skriva i Borås Tidning, det lät som om jag var anställd på Borås Tidning men jag svarade som det är att jag brukar skriva en del. Han berättade då att han alltid läser det jag skriver och att han tycker att jag skriver på ett bra sätt, han hade tidigare varit med i Pingstkyrkan men hade gått ur, varefter han uttryckligen sa att det var viktigt med likabehandling oavsett om man var homo- eller heterosexuell. Har fortfarande svårt att ta den uppskattning jag får för mitt skrivande men det är en härlig känsla och otroligt motiverande. Han gjorde definitivt min dag i alla fall. Jag måste finna fler vägar att utveckla mitt skrivande.


Kommentarer
Postat av: Oscar

Jag tror att det beror på att du vågar vara så öppen. Folk vågar komma fram o prata med dig eftersom du kan stå för vem du är. Inte alla som kan det. Framför allt inte som öppet homosexuella. Det ska jag alltid döljas på jobbet, inget behöver ju veta det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback